Oj vad dagarna går fort

Jobbade ju förra helgen och så var det 9 dagar ledigt igen. Måndagen sov jag till 1 och sen hämtadejag trollungen på dagis, hennes mamma var i Falun på universitetet så jag hämtade lillskruttan så det inte blev så lång dag för henne. Tisdag morgon halv sju kom hon igen och jag lämnade henne på dagis, var en trött liten trollunge som hade sovit dåligt under natten och fick gå upp tidigt. Både vantaroch "ninis" utsattes för hennes dåliga humör och for i backen ett antal gånger innan mormor fick nog och stoppade dom i korgen under vagnen:) Arg som ett bi var hon när jag lämnade henne men jag vissteatt det skulle gå över väldigt fort.  12 hämtade jag henne igen och hon somnade på två röda och sov i 3 timmar. Efter lite mellis hade jag bestämt att vi skulle baka bullar, men se det hade den arga trollungen ingen lust med...som tur varså kom mellandottern hem precis så vi tog varsin kavel och snart var bullbaket avklarat. Efter en portion fiskpinnar och potatis var trollungen som ett solsken igen, precis som sin mormor blir hon grinig och på dåligt humör när sockret sjunker men lite mat gör underverk:) Sen var det full fart och vi busade och myste framför bollibompa.
Sen har veckan bara rullat på och plötsligt vardet söndag...jag har gjort en Hallon/toblerone paj och den ska jag njuta av nu med vaniljsås, sååå himla gott.
Jag har en jycke som kommer med jämna mellanrum och tittar förebrående på mig....hon ser lite kissnödig ut så det är väl bara att ge sig iväg ut då...det snöar iaf inte längre men det regnar:(

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, haha... man blir lite svettig av hennes humör ibland. Vi åt på Två Kockar igår och då fick hon nåt argutbrott när hon inte fick spotta ut maten på golvet... Hon verkligen tittar en rakt i ögonen och gör arg-skrik... man blir ju nästan full i skratt! I morse låg hon och rullade runt på golvet i ilska för att hon inte fick bada i diskhon! Haha...

Å angående Tuda så vet jag precis vad du menar. Eddie gav mej ofta blickar som verkade betyda "Du HAR en HUND!!!!!"



Kram

2009-10-12 @ 08:30:34
Postat av: Veronica

Hallen o Toblerone paj lät inte helt fel ;) Recept ? :D Kramis

2009-10-12 @ 17:30:47
URL: http://veronicaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0