Nu har jag

kokat 3 gäddor, fy tusan vad det luktar illa=( men katterna är som galna. Det är ju till dom jag kokar gäddorna, tror inte att nån i den här familjen skulle komma på tanken att äta dom, det är kattmat tycker vi allihop.
Den största gäddan kastade jag....den hade huvudet kvar...och den stora munnen=( den var riktigt stor skulle tippa på ca 4 kilo, dom andra tre var på ca 2 kilo och dessutom hade dom tagit bort huvudet och rensat dom. Det var Lisa som drog upp den största och hon ville visa hur stor den var så därför fick dom inte ta bort huvudet. Huvva jag tyckte att den blängde på mig med sina otäcka ögon och hal och slemmig var den oxå, jag tog på mig handskar och lyckades få ner den i en kasse och sen bar det iväg ut till soptunnan......ska jag offra mig och koka gäddor åt katterna så ska dom åtminstone vara huvudlösa, men nu har dom en massa kokt gädda i frysen iaf och jag tycker inte att ungdomarna behöver fiska nå mer på ett tag nu.......             

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Gädda kan vara så gott. där gick du miste om något.

Katterna får rena lyx middagen.

kram Ingrid

2009-05-28 @ 23:05:06
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Tobbe

VA I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED????? Gädda som är så gott!!!!! Ungsstekt gädda!!=) Mumma säger jag bara!! Hela familjen borde ha ett slag för örat när ni säger så!! Lax och sill, sån skitfisk kan ni minsann äta!! Ne, ni borde lära er vad RIKTIG fisk e för något!!;) Kram

2009-05-29 @ 00:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0