Nu är det slut

på 9 dagars ledighet och vad har jag fått gjort?just det INGENTING=(. Jag som jobbar bäst med kniven på strupen och gör allt i sista sekunden, men ändå hinner...jag blir alldeles passiv när jag har massor med tid. Antar att det är en vanesak, var lika när barnen var små och skulle åka till "mamma Ankie" det första halvåret fick jag inget gjort när dom var där, gick bara och plockade och tyckte det var alldeles för tomt och tyst, men sen gick det bättre lärde mig att utnyttja tiden på bästa sätt. I dag när jag ska iväg och jobba i natt så har jag både dammsugit och torkat golven, nåt jag skulle ha gjort i typ..fredags....Nåja det blir säkert bättre bara jag lär mig att ha lite diciplin på mig själv och inte låta den där latmasken smyga sig på mig, det är en fasligt lurig rackare med stor övertalningsförmåga. Det betyder ju inte att jag i framtiden ska ägna mig åt att städa och såna där världsliga saker när jag är ledig, det är inte det, utan jag menar att det ska göras när det behövs, inte när det har blivit snudd på katastrof...annars är jag ju av den åsikten att livet är alldeles för kort för att ägna sig åt det som är tråkigt, man bör hitta glädjeämnena i var dag och hitta det som är roligt,,,Lite skit i hörnen betyder bara att man gjort nåt roligare är mitt motto...men det får vara med måtta.

Kommentarer
Postat av: Anna

Javisst är det så =) Fast jag tycker det är rätt härligt med städninge med, man blir så glad efteråt =)

Å snart har du dina nio-dagars igen, det går fort som sjutton =)



Kramar

2009-03-11 @ 16:37:13
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Jungfrun

Jag känner precis igen "syndromet"

2009-03-12 @ 16:27:42
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: Ninna

Du är säkert en njutningsmänniska och kanske tidsoptimist.

2009-03-12 @ 22:50:57
URL: http://persiljeland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0