Hur mycket kan vi

sova i det här huset? Idag vaknade jag 11:15...nåja jag har varit vaken ett antal gånger men somnat om, yngsta sonen väckte jag vid 12 för han ska iväg nånstans men tjejerna sover ÄN!
Idag är det inte lika kallt, termometern stannade på -4, det är bättre än -25 som det har varit. Det ska tydligen bli runt 4-5 grader i dag för att bli kallare igen i morgon och sen mildare igen på torsdag. Tänk om det kunde bestämma sig nångång hur det ska vara istället  för att hatta fram och tillbaka. För min del  får det gärna bli vår nu...det kunde vara 4 mån vår, 4 mån sommar 3 mån höst och 1 mån vinter...skulle passa mig ypperligt. Inte för att jag fryser för det gör jag sällan utan mest för att det är så jobbigt med alla kläder som ska av och på hela tidenoch skor som ska knytas eller man måste ha skohorn till, nej tacka vet jag när jag får ränna runt i mina foppatofflor och inte behöver en massa tröjor, jackor,halsdukar,vantar och f*n vet allt...allrahelst när jag jobbar och man ska ut och in hos brukarna, hur lång tid av dagen tar det inte bara med att klä av och på sig?


Ikväll blir det Eva Rydberg på tv:n från Fredriksdalsteatern Helsingborg, tradition att jag och ungarna tittar på det tillsammans=).

Kommentarer
Postat av: Jungfrun

Ja, Rydberg brukar vara kul men tyvärr jobbar jag natt men kan kanske snegla lite emellanåt.

2009-01-06 @ 14:05:52
Postat av: Stig

Jag håller med det mesta..ja det om vintern menar jag. Fast 4 månader vår..jäkla lång pollensäsong det skulle bli.

2009-01-06 @ 17:25:47
Postat av: Anna

Ja, jag funderade också lite om det kunde vara öronen. Men hon är feberfri och är inte förkyld. Och dessutom så blev hon aningens bättre när hon fick bajsa lite. Hon har inte kunnat sitta upp och har inte velat ligga på mage... På rygg med vetekudden över har gått bra. Hon har ju tack och lov ätit bra i alla fall =) Fast halvliggandes i mitt knä. Hoppas hon är bättre imorgon, annars blir det doktorn och då får de allt kolla öronen med. (Men jag tror det beror på att Ica inte hade 8 månadersvällingen, så hon fick 12 månaders... fast blandat. Blev kanske för mycket?)

Kram kram

2009-01-07 @ 21:09:10
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Veronica

:) Ha en bra helg. Kramisar

2009-01-09 @ 01:02:47
URL: http://veronicaolsson.blogg.se/
Postat av: Jungfrun

Oj, vad ni sover länge ;0)

2009-01-09 @ 13:22:58
URL: http://jungfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0