Vilken härlig

dag=). Har nyss varit på en långpromenad med hunden i det härliga solskenet. Jag hade ställt klockan på 13 i dag, men gick jag upp då? nej naturligtvis inte, det blev en timmes skönhetssömn till....det kanske straffar sig i kväll men det löser sig alltid. Natten till lördagen snöade det heeeela natten, det var inte direkt kul att köra på dom oplogade vägarna i  skogen men vi tog oss fram iaf trots flera decimeter snö. I natt var det mycket djur ute på vägarna, 5 älgar och 6 rådjur såg vi. Haren som brukar skutta framför bilen i Allmänningbo han har lyst med sin frånvaro hela helgen, likaså räven i Guldsmedhyttan. Dom har väl kanske varit på äventyr nån annanstans i helgen, dom kanske återkommer......Däremot såg vi rävspår på vägen mellan Ramsberg och Kloten, det såg för roligt ut, ibland gick dom rakt och ibland gick dom i sicksack över vägen, sen slank dom ner i diket och upp igen, vi sa att han nog hade varit på fest och druckit lite för mycket...rätt var det var så bar spåren iväg in i skogen och sen ut igen men då var dom två, han hade nog raggat upp en tjej efter vägen. Man ser så mycket på natten som man aldrig ser på dagarna, och när man framåt morgonsidan är så där lagom trött och fnittrig så skenar fantasin iväg och man får till riktiga rövarhistorier om alla djur man ser=). Nu väntar iaf 9 dagars ledighet....skööööönt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det får du så gärna göra =)

Jag skickade ett mess tidigare idag... om just detta =)

Men torsdag blir finfint... kan vi komma vid tiotiden? Och går det bra att hon stannar tills vi hämtar Isak, senast sex?

vad kul för henne att få "komma bort" lite och får massa uppmärksamhet!

Vi hörs!

Kram

2009-02-09 @ 18:21:02
Postat av: Anonym

Ja, det känns som att jag kommer att ha en del att stå i på torsdag =) Å utan hennes "hjälp" kanske det går något fortare =)



Tusen miljoner TACK!



Kram

2009-02-09 @ 19:08:23
Postat av: Ninna

Nattetid brukar vara intensiv på vägarna, speciellt när det är skare eller djup snö. Då drar sig djuren till de plogade vägarna. De är fina, men jag vill inte ha dem framför bilen. Ni verkar vara vana med det.

2009-02-09 @ 22:31:28
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja det var en härlig dag. Vi åkte en tur till landet och stänkte lite vatten på blommorna. Jo, kåken stod kvar. Någon hade sett en varg jaga en älg men det låter inte riktigt. Varg här i Roslagen?.

2009-02-09 @ 22:48:24
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Jungfrun

Hoppas du kan nyttja din ledighet på ett bra sätt. När jag blir långledig vilket inte händer ofta blir alltid någon sjuk och jag får förfrågan om extrajobb vilket penningsugenheten driver mig till att tacka ja till.

2009-02-10 @ 18:38:50
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Just nu lottar jag ut tre rosa söta shoebags i min blogg! Var med och tävla vetja. Allt du behöver göra är att lämna en kommentar i kommentarsfältet! Kram



www.tekirch.blogg.se

2009-02-11 @ 12:37:49
Postat av: Ingridi

Tomelilla ligger 2 mil nordost om Ystad. Det är en litet samhälle med 7000 invånare. Ingen stor ort precis. Det ligger på Österlen där många kändisar köper hus och bor på sommaren.

Kram Ingrid

2009-02-11 @ 23:14:09
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0