Har varit barnvakt idag



till lilla trollungen, oj oj oj vad hon kan hålla igång den lilla busfian=). Datorn är hon på hela tiden och slår på tangentbordet och skrattar, när man säger aj aj inte röra så skrattar hon ännu mer...ingen respekt för mormor där inte. När vi skulle gå ut så sprang hon och gömde sig när hon skulle få tröja och skor på sig, sen blev hon hal som ål när jag fick tag på henne så det slutade med att ungen fick kläs på ute i vagnen, då satt hon iaf still för hon var fastspänd=).
Mössan den kunde jag bara glömma att hon skulle ha kvar på huvudet, var bara att ge upp på en gång annars hade den väl varit borta innan vi var tillbaks hemma igen, filten slängde hon i ett obevakat ögonblick, den ena foppatoffeln likaså, tur att det finns observanta människor som kan hjälpa en stackars förvirrad mormor med en busig trollunge......
Vi gjorde iaf riktiga fynd på ICAs lilla extrabutik som skulle stängas idag, det var 75% på allting så jag fick 2 vinteroveraller till prinsessan, regnkläder till trollungen, 4set panelgardiner, 1 bok, playdohlera med maskin att göra figurer och ett memoryplus spel för 315 kr då hade jag fått 945kr i rabatt, inte dumt alls=).
Nu ska jag gå ner och hämta tvätten i tvättstugan och gå elljuspåret med hunden, sen tänker jag inte göra så mycket mer idag, majbrasan struntar jag i, den kan jag se från fönstret  får nog bli en tidig kväll, jag har ju liksom 3 jobbnätter framför mig.........

Kommentarer
Postat av: söstra di

Hahaha...hon va redan busig när jag träffade Anna och trollet på förmiddagen.Har oxå gjort klipp idag...bl.a. två påslakanset,massor av babykläder,leksaker,tvättkorg,gardiner,gardinstång,pants,bok,sopkorg,cykellampa..mm.Handlade för tvåtusen...men betalade bara femhundra för allt :-) det är verkligen ett klipp!!Tänk om det ALLTID kunde va så billigt,då skulle det verkligen vara roligt att handla.Ha en jätte skön och trevlig!!Kramizar..

2009-05-01 @ 02:13:45
Postat av: Ingrid

Det är inte lätt att vara barnvakt till en härlig trollunge. Hon kivas bara lite kan jag förstå.

Är du sugen på en tävling så välkommen in.

Kram Ingrid

2009-05-01 @ 20:38:54
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Ninna

Vilken busig blick. Förstår om du haft full fart tillsammans med barnbarnet.



Inte alls dumt med en hund-promenad heller.

2009-05-03 @ 17:28:16
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilka busiga ögon hon har, din trollunge. Kram

2009-05-04 @ 17:52:06
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: ja, det har han.. /Sara

2009-05-07 @ 06:08:13
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Bella

Så klart jag visar dig STADEN och Söder och Lisas. Säg bara till. Du är så välkommen.

2009-05-07 @ 10:16:34
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: karolina aka melwins mamma

jo, ja vet ingenting att bry sig. men hur kan man undvika. det enda hon är. är ju avundsjuk så att... :) ja bryr mig inte. just nu så står melwin med ena foten i sin potta, tur är väl att den är tom :D haha... kram

2009-05-07 @ 11:32:04
URL: http://karolinaa86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0