Längtar så

till mitt underbara Norrland. Varje år vid den här t tiden så kommer den tillbaka den här enorma längtan till Jämtland, paradiset som inte kan jämföras med livet här i byhålan...första gången jag var där och jobbade för fem år sedan så blev jag bara sååååå förälskad och den kärleken har hållit i sig, finns inget underbarare än den sköna tystnad som är där, dom små underbara byarna kycklingvattnet, jormvattnet,jormlien ,ankarvattnet med dom underbara kåtorna och den fina samekyrkan och kyrkogården, ankarede och stora blåsjön och en bit högre upp stekkenjokk där snön fortfarande ligger kvar mitt i sommaren, känns som att komma hem när jag kommer dit som om övriga året bara är en transportsträcka tills jag kommer tillbaka, vore det inte för Wilma och Tovali så kunde jag stanna där för evigt....inte för att jag inte älskar alla mina fem underbara ungar, men dom klarar sig utan mig så nära , men mina älskade underbara barnbarn dom klarar jag mig  inte utan<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Anna

Å de klarar sig inte utan Marmor! =) Å förresten så klarar sig inte dina ungar heller sig utan dej... inte på DET avståndet i alla fall! Så det så! =) Kram

2008-04-17 @ 08:40:11
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: carro

nej för bövelen är långt till dig som det är=)

2008-04-17 @ 09:10:15
URL: http://carolinegredfors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0